Krótki przewodnik po najważniejszych formach marketingu internetowego

E-marketing to pełen wachlarz metod bazujących na jednym medium – internecie. Jakie formy marketingu internetowego uznawane są za najważniejsze?

Marketing w wyszukiwarkach

Wyszukiwarki internetowe służą nie tylko do wyszukiwania informacji. Również są miejscem realizacji działań reklamowych.

Google, jako najpopularniejsza wyszukiwarka online, oferuje dostęp do szerokiej gamy różnych metod polegających na przyciągnięciu uwagi do promowanej strony internetowej.

Do tej kategorii zaliczane są między innymi:

  • SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych – metoda służąca do podniesienia pozycji adresu strony WWW w wynikach wyszukiwania,
  • kampanie linków sponsorowanych – kampanie reklamowe AdWords – Google Ads – prezentują reklamę w formie oznaczonych okienek w wyszukiwarce Google i na innych, współpracujących z nią stronach.

Marketing w mediach społecznościowych

To drugi ważny filar marketingu internetowego – działania w tym właśnie zakresie oferuje praktycznie każdy dom mediowy zajmujący się prowadzeniem reklamy online.

Social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych, na przykład kampanie na Facebooku, Instagramie, Snapchacie czy YouTube’ie, wyróżniają się wysoką skutecznością oraz przystępnymi cenami.

W mediach społecznościowych firma może reklamować się na dwa sposoby – przez samą obecność i interakcję z użytkownikami na swojej stronie, a także przez korzystanie z płatnych form promocji, na przykład Facebook Ads.

Marketing wizualny

Pod tym pojęciem kryje się szeroka gama metod reklamowych, które wykorzystują grafikę. To różne rodzaje okienek oraz bannerów wyświetlanych na stronach internetowych.

Dzisiaj taka reklama bazuje na technologii RTB, czyli Real-Time Bidding, a dokładnie na zakupie miejsca reklamowego przez specjalne aukcje odbywające się w czasie rzeczywistym.

Do dyspozycji są też inne metody:

  • content marketing – marketing polegający na publikacji wartościowych treści,
  • e-mail marketing – przesyłka wiadomości reklamowych,
  • marketing partnerski – bazuje na tworzeniu sieci afiliacyjnej.

W doborze najlepszych metod e-marketingu może pomóc dom mediowy.

Poprzedni artykułCo grozi Ci za prowadzenie na „podwójnym gazie”. Poznaj najnowsze przepisy
Następny artykułPodcast o PPK: co to jest, jak wprowadzić w firmie, czy warto, od kiedy obowiązuje, opinie agenta, lista instytucji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj