Marketing internetowy – dlaczego warto w niego inwestować?

Założenie firmy – początki i pierwsze przychody

Prowadząc działalność gospodarczą przede wszystkim musimy zadbać o przychody naszej firmy. Najpierw przecież trzeba opłacić ZUS i podatki, a dopiero później, z tego co zostanie można odliczyć sobie pensję. Niestety zarabianie pieniędzy wcale nie jest sprawą łatwą. Wielu właścicieli firm sądzi, że wystarczy prowadzić na rynek dobry produkt, a klienci sami będą go kupować. Tak niestety z reguły nie jest i by właściwie wypromować oferowany przez nas produkt, sklep internetowy, czy inną usługę, którą wykonujemy, najpierw musimy zainwestować w marketing internetowy.

Po pierwsze Facebook

Pierwszym krokiem, jaki powinna uczynić nowo powstała firma, która chce się wypromować w internecie, jest założenie własnego fanpage’a na Facebooku. Jest to portal dający aktualnie największe możliwości promocji, ponieważ gwarantuje najwyższe zasięgi. To właśnie tam przebywa najwięcej osób, spośród wszystkich portali społecznościowych. Marketing na Facebooku warto wzmocnić, tworząc sponsorowane kampanie reklamowe. Co prawda kosztują one trochę pieniędzy, ale warto w nie zainwestować. Inwestując w taką kampanię, mamy dostęp do klientów realnie zainteresowanych naszymi usługami, ponieważ możemy ją dowolnie spersonalizować. Robimy to poprzez ustawienie różnych parametrów do wyświetlenia reklamy, jak wiek, płeć, czy nawet zainteresowania odbiorcy. Takie działania mogą przynieść wymierny efekt w postaci wzrostu liczby polubień naszej strony, a w długoterminowej perspektywie także większych zysków firmy.

Pozycjonowanie – dlaczego warto

Warto też zainwestować w pozycjonowanie naszej strony internetowej. Jeżeli strona naszej firmy nie znajduje się na czołowych pozycjach w wyszukiwarce Google, prawdopodobnie klienci w ogóle nas nie znajdą. Co prawda część z nich korzysta z Facebooka, ale wciąż spora liczba szuka firm właśnie poprzez wyszukiwarki internetowe. By zwiększyć szanse na pozyskanie klientów, powinniśmy równomiernie inwestować w te dwa elementy promocji.

Poprzedni artykułFaktura VAT – co powinno się na niej znaleźć?
Następny artykułZakupy w internecie – czy są bezpieczne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj